måndag 28 mars 2011

Söndag,Måndag...

Söndag..
Vi hade en sån sjukt skön slapparsöndag att man önskar att den aldrig skulle ta slut, men de gjorde den ju tråkigt nog =(
Gosen var ju hos en kompis nästa hela dan och jag var först ut och promenerade på fm och sen var de bara myyyyys =)
När vi hade hämtat gosen så spelade han och jag lite super mario galaxy wii.


Superroligt spel =) för er som inte provat kan jag rekomendera de både till barn och vuxna.. =)
Efter att vi spelat så började de lixom bli dag för middag och jag hade inget planerat. Jag älskar ju att laga mat på höft som min mamma är bäst i världen på =) Så jag promenreade till affären och tittade vad jag kunde fylla korgen med..
De här kom jag hem med..

Till middag blev de Grekiska biffar a´la Sofie med tzatsiki och klyftpotatis.
Väldigt uppskattat av gubben =)

Efter middagen så blev de lite lek och kvällsmys för gosen och eftersom han inte äter godis eller något annat onyttigt så ville han ha detta till kvällsmyset, han åt även en skål innan maten =) Han blir nog vegan eller nått när han blir stor =)
Äpple,morot & gurka i bitar är de bästa som finns enligt Sonny Lange =)


Efter att jag nattat gosen så var de dax för lite vuxenmys i soffan =)
Cornelis och räkröra med avokado... kan de bli bättre. Filmen var superbra och jag skulle nog kunna se den igen, så den kanske åker med till kassan när man är på någon mack och handlar =)

Gick och la oss ganska tidigt för att vara våran familj som är riktiga nattugglor. Så i morse var man på topp 6:30.

Chefen har ju varit i USA på maskinmässa och i morse när han kom hem fick jag en present =) väl uppskattat är de ju alltid att få present eller hur.

Gucci quilty =)
Tack snälla chefen.

I dag när jag kom hem och skulle laga middag så blev de lixom en Kajsa varg man tager vad man haver =) så de blev en gratäng på följande röd paprika,färska champinjoner,cheddarost,rökt skinka,potatis och lite riven ost och en skvätt grädde =) Ja och tro de eller ej de var ärbart =)

Nu ska jag nog ta på mig pygamsen och skutta ner i soffan och bara mysa tills de är dax att sova. Hoppas på soligt och varmt väder i morgon så man kan sitta ute i solen och dricka kaffe och kanske få lite färg på sig =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar