söndag 13 mars 2011

Söndag..

Ja de blev ju två timmar på buslandet i Tyresö och gosen lekte så svetten rann av honom =) De var barnkalas där när vi kom men efter ett tag blev de lite mindre kidz och de blev lite tystare ;)
Han hittade en kompis som han lekte med och vi satt och drack kaffe jag och min  gubbe, eller han satt och surfade med sin mobil så nästa gång tror jag att jag tar med mig en mamma i stället =) så man har någon att snacka tjejsnack med...
Efter buslandet åkte vi på affären och shoppade lite mat, sen hem och lagade Flygande Jacob. Det blev supergott och starkt som de ska vara =) gosen tyckte dock inte de var gott och vill inte ha.
Nu sitter vi och bara tar de lugnt och gosen ska sova snart och jag och gubben ska titta på Solsidan. Höjdpunkten av söndagar =)
I morgon ska jag åka till ikea tror jag, har lite jag måste handla så de börjar bli dax. Gubbarna vill nog inte följa me så jag får nog åka ensam.
Här är lite smått och gott från ikea som vi ska handla..
(Bilderna är från ikea.se)

Nya vardagsglas ska vi köpa och byta ut alla gamla som finns i skåpet, har ju typ 40 st olika glas och ändå tycker man inte om dom man har. Så nu ska de bli enhetligt =)

Samma med kaffekopparna i vårat skåp. Har ju säkert 6 olika modeller med typ 6 av varje.. Trött på de ska bli ändring.
Bara älskar att dricka kaffe och te ur dessa.
Ny klädsel till våran soffa.

Och fotpallen ska också få sig en makeover =)
Sen blir de ju alltid en massa saker som man inte planerat när man går på Ikea. Som typ kuddar,filtar,ljus och en massa annat bra ha saker =)
Ja ni får väl se vad jag kommer hem med.
Här är lite bilder från dagen.




Man måste ju äta lite glass när man har en liten rast i lekandet =)

Våran middag i går.
Entrecote med ugnsgratinerade potatishalvor och en rosépepparsås.
Potatishalvorna körde jag i ugnen på 200 grader med kryddor på tills dom var nästan klara. Då la jag på bacon och whiskycheddar och sen in i 10 min till ungefär. Sjukt gott blev de =) Rosépepparsåsen gjorde jag på gul lök, rosépeppar, senap, tomatpure, grädda och vatten. Och naturligtvis salt och peppar =)
Nä mina vänner nu blir de Solsidan och sen en god natt sömn.

(Bilden från tv4.se)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar