lördag 26 mars 2011

Piggelin...

Lördagmorgon!!!
Ja för många så kanske de betyder sovmorgon, men inte för våran lilla familj =) för vi har nämligen världens piggast unge i världen.. Så kl 06:30 då var de dax att vakna, vi drog oss till 07:00 men då var de bara att hoppa upp =) Så kl 07:30 satt vi och avnjöt en god frukost tillsammans. Mysigt för när vi väl hade kommit ur sängen så var man ganska pigg.
Efter frukosten åkte vi upp till kontoret och gubben och gosen åkte bil hem och jag tog en skön promenad i stormen =) Underbart men kallt.
Väl hemma igen började de bli dax för lite lunch och efter maten så fick gosen gå och sova lite middag eftersom han kliver upp så tidigt. Dock ingen lätt uppgift att lägga honom de tog väl 1 1/2 timme men till slut somnade han och son i en timme. Pigg och glad när han vaknade.
Tråkigt att när de är helg och sol så är de så kallt att man inte vill vara ute, men man mår ju i alla fall bra av att se solen genom fönstret =)
Gubben var och shoppade lite när jag la gosen och när han kom hem fick jag en överaskning...
Plötsligt händer de!!! =) Jättefina rosor.
I kväll sla vi äta oxfile med potatisgratäng och ev kanske de blir en rosepepparsås eller liknade, får se vad jag hittar på.
Hittade lite bilder i kameran som jag slänger ut också =)

Gosen har gjort på dagis.

Vadå linslus... =)

Nyvaken gos äter en glass och tittar lite på tecknat =)

Nu längtar man ju efter våren så sjukt mycke så till och med mitt lilla ljusfat har fått sig en liten vårtoutch =)

Hoppas ni har en bra helg alla goa och glada människor =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar