onsdag 30 mars 2011

Duktiga Sofie..

Nu när de inte är nästan nå snö kvar har jag börjat promenera igen och de är så sjukt underbart.. Så i dag efter maten så hoppade jag i kläderna och begav mig ut i de fria =)
Men dom har ju inte spoat alla gångbanor än så de är sjukt jobbigt att gå när de ligger 5cm gruslager överallt..
Men det är i alla fall underbart och man sover mycke bättre.
I dag var jag och Sonny uppe kl 6:30 och for i väg till dagis vid sju. Gosen äter ju frukost på dagis så de gäller att vara där i tid =)
I dag har dom varit på utflykt med dagis. Dom håller på jobbar med slott och har därför i dag besökt Årsta slott. Dom åkte buss dit och gosen hade mycke att berätta när han kom hem. Dock så glömde ju han sin ryggsäck med extraombyte där så efter dagis drog vi ut dit och hämtade den =) väldigt fint slott och miljön runt. Jag och gosen var eniga om att de kommer att bli platsen för mitt och gubben bröllop =)
I dag har de varit soligt och fint väder i huvudstaden och på em kunde man till och med sitta ute och mysa i solen med en kopp kaffe utan jacka =)
Underbart man känner verkligen hur batterierna laddar upp i kroppen när solen lyser och man blir glad.

I går när jag och gosen kome hem så blev jag så sjukt sugen på att baka så jag snodde ihop en morotskaka som jag tog med till gubbarna i morsen =)
Hittade en supergott recept i en av Leilas böcker ( jag har ju alla så man hittar alltid något bra och gott för hon är bäst)

Slängde på lite glasyr på den i morse och den var färdig att avnjutas =)
Nu ska jag nog gå och tvätta och hoppa i säng, så man är piggelin i morgon.




1 kommentar:

  1. Ja jag har oxå fått mer lust att ut och promenera nu igen då det är asfalt och skönare väder och ljusare kvällar :)

    Förr var jag ute jämt, även om det var vinter, regn, mörkt och trist väder :P Men blir så seg nu då jag inte kommer hem förrän 18:30 på kvällarna. Det går så fort :(

    SvaraRadera