onsdag 24 november 2010

Oj va tiden går....

Shit kom just på att de var flera dagar sen jag bloggade... Fy skäms på mig :)
I alla fall så har de ju hänt ganska mycke sen sist.
Ja om vi börjar på min jobbfont då så har jag lixom bytt arbetsuppgifter. Jag har slutat klippa gräs,kratta och rensa ogräs och sitter numera på kontoret och sköter fakturering. Och de känns superkul och ganska skönt att man slipper vara ute och skotta snö, fast i dag har jag varit ute med gubbarna och skottat lite förskolor.

I helgen som var hade vi syskonträff i Hudiksvall, middag hemma hos Jonas och sen blev de krogen för en del av oss. Alltid lika kul att umgås med mina underbara syskon.
Jag åkte upp till Bergsjö på torsdag och liftade med Conny, så jag har lixom kännt mig som en tonåring igen hemma hos mamma =) skönt att vara själv utan man och barn som var hemma.

Hemma hos oss är de nu adventfint och det är bara adventsljusstaken som ska tillverkas och de gör jag och gosen i helgen tror jag. Kan hända att de blir lite bakning av lussikatter och pepparkakor också =)
På fredag är de meningen att vi ska på julbord ute på fjäderholmarna men vi har lixom inte fixat någon barnvakt än så jag kanske stannar hemma med gosen vi får se vad som händer.

Längtar efter julen nu så de liknar ingenting men snart är de ju dec och de är för mig som jul för i min värld är julen hela dec så man ska kunna njuta till max :)
Hoppas och håller tummarna att min familj kommer till mig på jul så vi får mysa och trängas med varandra.
Nu har jag lagt gosen och sitter ensam och myser med en kopp te i mitt juliga,fina mysiga hem, och ska snart titta på Lelias nya program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar