lördag 27 november 2010

Julbord.

Så var de då dax för årets första julbord och de blev med jobbet ute på fjäderholmarna.
Jobbade bara till typ kl 1 i går, hämtade gosen på dagis som skulle vara hos svärmors granne när vi åkte iväg.
Hem och donade till sig och hoppade i festblåsan och taxin rullade in mot stan vid halv tre.
Vi träffades först på Diplomat och där blev de en champangedrink. Lagomt gångavstånd från diplomat till båten på andra sidan gatan traskade vi på och fick i oss lite varm glögg under färden.
Väl framme på underbara fjäderholmarna fick vi följa dom tända lycktorna fram till ingången myyyysss =)
Superfint och gott julbord och alla var glada och nöjda.De var nog de bästa julbord jag ätit i hela mitt liv. Allt var snyggt upplagt och pyttesmå saker så man provade ju allt =) Kan verkligen rekomendera till er som funderar på var ni ska äta julbord.
Kl 19:00 gick båten tillbaka till stan och under färden längtade man hem till soffan och filten, men han jag bor med hade andra planer =) så vi traskade åter igen in på diplomat och där blev vi sittade i några timmar. Ut i den sjuka kylan med ej köldsäkra kläder vandrade vi mot stureplan. In på sturegallerina för en öl och sen vidare på en mysig engelsk pub vars namn jag inte kommer ihåg men det såg ut som på arms of bishop i Gävle.
Sen blev de taxi hem och hämta gosen <3 och hem till den varma underbara sängen.
Ja de var väl ungefär hur dagen såg ut i går =)

I dag har jag bakat lussikatter och nu ska jag göra en adventsljusstake som vi ska tända i morgon när de är mysfrukost. Älskar adventfrukost de blir sån mysig stämmning då <3 <3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar