tisdag 9 november 2010

9 november =)

I dag fyller min underbara fina mamma år.
Så eftersom jag och gosen är hemma i dag också så började vi dagen med att ringa och gratta mamma/mormor =)
Önskar att jag kunnat vara där och gett henne en kram men men de får vi ta när vi ses.

Sonny är fortfarande sjuk men hostan har blivit bättre, funderar på om han ska vara hos farmor i morgon om jag kanske måste jobba, vet inte om de är så mycke på jobbet nu så vi får väl se.

Dagen började med regn här i huvudstaden, men gick senare över till slask och snökaos. Efter lunch så gick jag ner i förådet och hämtade en låda med julsaker..Stjärnor och stakar plockade jag fram och donade lite me =) har saknat mina julsaker så i dag när de snöade kunde jag inte hålla mig, men allt fick åka in i garderoben en stund till förutom sonnys snögubbe som nu står i hans fönster och lyser så fint =) Så i dag efter kl 16 så blev Hampus ytringd för första gången i år. Dom har ju jour 24 timmar/dygn från 1 nov till 1 april =( så de blir lixom ingen kul fjällsresa eller någon annan resa för den delen den här vintern. De blir nog bara jag och Sonny då i så fall <3
I dag lagade jag och Sonny korvstoganoff med fullkornsbulgur som var supergott.
Så nu sitter gosen och spelar sina hundra spel och ska snart hoppa i säng och jag ska nog ta och duscha och mysa ner mig i soffan. Tända alla ljuslyktor vilket är ganska många och titta på någon bra film kanske i mörkret helt ensam...
Här är våran dag i lite bilder =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar