torsdag 11 november 2010

Muffins.



På eftermiddagen så bakade jag och Sonny Kardemumma och kanelmuffins med äpple.
Sen fick vi främmande av svärmor och då passade vi på att fika och kalasa på våra muffins som var supegoda.
Nu ligger skrutten i sängen och tittar på film och dricker välling, de enda han vill äta när han är sjuk. Är glad att han inte slutat med välling än för då skulle han inte få i sig något när han är dålig.
Själv ska jag slänga ihop lite mat till mig själv lutar åt tortelini =)
För er som vill prova att göra våra goda muffins så lägger jag ut receptet.

Kardemumma och kanelmuffins med äpple 6 stora eller 12 små.
2 ägg
2 dl socker
50g smör
1 dl mjölk
3 dl mjöl
1½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 tsk stötta kardemummakärnor

Fyllnig:
1 äpple i bitar
1½ msk muskovadosocker (ljus)
1½ msk kanel

225 grader och gräddas i 20 min om du bakar stora och 10 min om du gör småa
Lycka till!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar