söndag 24 oktober 2010

60 dagar kvar....

Fy 60 dagar är ju inte mycke om man tänker efter och för en del som får ångest över att de faktiskt är bara 60 dagar kvar till jul har jag tyvär ingen förståelse för,
jag längtar så jag håller på dör!!!!
Jag har nog alltid sen jag var liten tyckt att julen är årets bästa tid, och har alltid haft sånna jular som man drömmer om med mycke folk, god mat, mycke julklappar och allt annat man önskar på julen.

Mina föräldrar är ju skilda sen jag bara var ett år, och jag har alltid firat jul med mamma och Conny.
Vi var antingen hemma eller så åkte vi till mormor och morfar, och där var ju också Jörgen mammas lillebror, var vi hemma så kom Connys mamma,pappa och lillebror också.
Det var underbart när alla var samlade och man bara njöt av varandras sällskap.
Första gången jag firade ju utan mamma var för två år sen då vi firade nere i sthlm hos svärmor, de var också supermys men de är inte samma sak utan mamma,conny,lillebror och mormor.. <3

Nu när man har barn är de viktigt för mig att han får bära med sig minnet av julen som jag gjort, att det är en tid då man trivs,umgås och myser med sina nära och kära.
Han älskar redan julen lika mycke som jag gör och de är väl kanske så jag ville att de skulle bli hihihi =)

Förra året så var vi mitt uppe i en flytt och vårat hus har aldrig varit så opyntat som de var då =( så dagen före jul åkte jag och Sonny hem till mamma och där stannade vi till annandag jul.
Hampus kom upp på julafton men eftersom han hade jour så åkte han ner igen på juldagen =(
Men i år ska vi vara hemma i lägenheten som för övrigt kommer förvandlas till christmasland den första december =)
Jag hoppas att mamma,conny,mormor,lillebro och maddis kommer till oss så de blir så där mysigt och trångt som de ska vara på jul då man ska umgås i många dagar utan att känna några måsten.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar