söndag 19 augusti 2012

Update.

Söndag å vi är i Dalarna sen i fredags.Texas var så duktig han sov hela vägen upp. Vi stannade i Smedjebacken å åt mat då åt han också sen sov han.
Gosen är hos pappa över helgen så de är bara jag, gubben å lilla trollet Texas. I dag är han 5 dagar gammal å sover, äter å bajsar är väl de han gör :-)
Innan vi åkte så var jag på återbesök på sjukhuset för att han skulle ta PKU testet å väga :-)
Det gick jättebra och nu för tiden sticker dom i handen i stället för i foten vilket jag kan tänka mig gör sjukt ont. Sonny skrek som galen när han fick den.
Han hade gått ner 6,1% å vägde typ 3600 :-) han var inte gul heller å hörsel testet gick jättebra.
Vissa blodgrupper löper större risk att få gula barn och det är 0 och neg och fröken Roos är RH 0 neg ;-) naturligtvis.
Så hon tyckte att jag skulle amma så mycke som möjligt för då kissar å bajsar dom ut de själva och kan klara sig bra. Så han äter när han vill ungefär 2-3 timmars mellanrum.

I går badade han för första gången i diskhon här hemma i stugan ;-) supermysigt tyckte han de var.
Amningen funkar bra och han äter mest hela tiden annars vill han gärna bara ligga nära tutten :-) precis som sin storebror gjorde ;-)
Napp är ingen favorit direkt så de får bli mammas tutte :-)
Problemet är ju att jag har så sjukt mycke mjölk å ju mer han äter ju mer kommer de ju. Så på dagarna när han ibland sover 3-4 timmar håller ju mina bröst på att explodera ;-)

Jag är sjukt trött hela tiden å just nu är de 1 miljard myggor i stugan och har varit hela natten så det har inte blivit många minuters sömn :-(
Så just nu vill jag bara gråta och sova...
Sonny började sova hela nätter vid 3 månaders ålder å jag hoppas Texas för desamma för att vakna var tredje timme mitt i natten suger ju ;-)
Men Texas är världens snällaste goaste så när man sitter där kl fyra på natten å han tittar på en då gör de inget att kl är fyra :-)

På hemmaplan funkar allt superbra och Sonny är såååå stolt storebror :-)
Han vill hålla känna vara nära hela tiden å han säger hela tiden hur lycklig han är över att ha en lillebror ;-)
I torsdags var vi ner till stranden å Sonny körde vagnen :-) enda gången han backar lite är när brorsan har bajsat ;-)
Så nu är jag den lyckligaste mamman i hela världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar