tisdag 14 augusti 2012

Äntligen.

Nu är han äntligen här våran efterlängtade Texas :-)
I dag kl 16:02 såg han världen första gången.
Vikt: 3860
Längd: 52
Huvud: 36


Vaknade i morse kl halv åtta när gosen kom in å kröp ner under täcket :-)
Då hade jag 6 min mellan värkarna.
Han å älsklingen klev upp å jag somnade om ett tag till.
När jag sen klev upp vid nio var värkarna mycke starkare än dom varit tidigare å vid halv tio gick slemproppen å jag ringde in till förlossningen.
Packade in oss i bilen å körde upp gosen till farmor och sen körde goa Danne in oss till sjukhuset.
Vid elva halv tolv kom vi in till förlossningen å jag fick än en gång ett sånt där mätargrej på magen :-)
Regelbundna värkar men bara öppen 2 cm så vi fick promenera ett par varv runt sjukhuset ;-)
Kom tillbaka till avdelning vid ett å fick åter igen grejer på magen. Nu var värkarna jättestarka och jag var öppen 5 cm.
In på förlösningssal vid tre och då var jag öppen 10 cm. Första krystvärken gick vattnet å de kändes som en vattenballong :-)
Provade lustgas men de är inget för mig så de blev inget av med de. Ingen ryggmärgsbedövning heller utan sju krystvärkar senare kom Texas ut.
Smidig och snabb förlossning som gick trots att jag inte tagit någon bedövning.
Min stora kärlek i livet var såååå underbar under hela förlossningen.
Jag älskar dig av hela mitt hjärta.

Nu är han med gubbarna å firar sin sons ankomst med cigarr å kan tänka mig att de slinker ner någon whisky också ;-)
Själv så ligger jag med min andra lilla gos på bröstet å bara njuter av hans närvaro.
I morgon åker vi hem å gud så jag längtar efter min stora gos.
Puss o Kram å sov gott alla underbara människor där ute.

3 kommentarer:

  1. Så underbart vackra ni är hela familjen! Blir tårögd! Underbart! /Linda

    SvaraRadera
  2. Tack vännen :-)
    Snart dax för dig också va? Kan inte vara långt kvar.
    Mysigt med bebis igen de var ju ett par år sen man gjorde de här första gången :-) Sonny är ju 7 år och börjar ettan nästa vecka.
    Kram på dig

    SvaraRadera