måndag 5 juli 2010

Gnarp Midswed nats 2010 och lite annat från helgen.

Jag åkte ju upp till Bergsjö på torsdagen för att jobba i Gnarp.
Vi rullade från storstan vid elva och var nog uppe någon gång på em. Åkte hem till mamma och kramades lite med henne <3. Sen när kl började närma sig 18 så var de bara att vinka både mamma och Sonny hej då och bege sig till Gnarp för lite arbete..
Vi hade en lugn kväll till kl 24 då vi slog igen baren.
Halsen känns fortfarande lite öm och jag önskade att min underbara lillebror skulle gå upp och göra lite te till mig men de ville han inte så de var väl bara att ligga och vänta in John Blund.

Fredagen öppnade vi inte förän kl 18 så jag,Micke,lillebror och Sonny åkte till krus och badade så Sonny inte ville följa med mamma på jobbet.
21 grader i vattnet och de var sjukt underbart :)
Men som sagt tiden går fort när man har roligt och kl började närma sig 18. In i duschen och på med jobbkläderna och iväg till Gnarp.
Fredagkväll var de lite mer drag och mycke roligt folk ute som mer än gärna bjuder på ett skratt.
Kl 01 så slog vi igen och var väl inte hemma förän starx efter halv två.
Nu är halsen väldigt öm och rösten sviker mig ibland :(

Lördagen vaknade jag utan röst helt och hållet :( men mamma skickade med tabletter och medans vi for till Gnarp och öppnade baren kl 12 så for Sonny till pappa och Carinas stuga i Forsa.
Temperaturen kunde ju varit lite mildare de var typ 30 grader utan vind i Gnarp och sjukt varmt och kladdigt i vårat öltält.
Men trots värmen och trots att jag inte hade någon röst så var de en underbar dag med väldigt mycke folk och mycke öl,vi sålde slut på allt :)
Kl 01 var de ännu en gång dax att stänga baren och säga farväl till alla glada människor för de här året,hoppas vi ses nästa år igen.
Vi packade ihop,städade och for hem och kom väl isäng runt 4..

Söndagen vaknade jag vid 10 och fortfarande utan röst =(
Efter lite frukost och mys med mamma så packade jag in mig i bilen och for till Forsa och hämtade junior som haft de superbra med morfar och carina.
Sonny sov hela vägen hem och jag började känna att min få timmar av sömn i helgen knackade mig på axeln men men vi kom hem vid sju och då var de grillat hos svärmor som stod på schemat.
Kan ju säga att när man kom hem efter de så somnade man ovaggat :)

I dag kl åtta var jag till läkaren eftersom jag inte har någon röst och han talade om att jag har stämbandsinflamation och skrev ut medicin åt mig. Sen ska jag vara tyst vilket är lättare sagt än gjort :) men jag försöker så gott de går.
Har köpt klänningar från nelly som har kommit i dage men dom får ni se i morgon.

Här är lite av helgen i bilder :)
Våra fina arbetskläder vi hade under kvällen..





Mamma och Connys hus.


Sonny mekar..


Sonny badar på krus i baståsen.


Bryggchill :) Micke och lillebror


På väg hem från krus.


Lite solmys innan jobbet.




Barpersonalen lite galen kanske...;)


Min underbara fru <3




Simon THE CAT the one and only..


Myser i solen.


Jag och min älskade bror. <3 <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar