tisdag 13 juli 2010

Sen sist!!

Ja i fredags åkte jag ju till Gävle för att vara me Micke,Jessica med gubbe hade redan kommit när jag dök upp strax efter nio på kvällen.
Meningen var ju att jag skulle åka tidigare och att jag skulle till en tatuerare i Gävle som skulle göra min efterlängtade panter på benet,men han jag bor med var ute på telegrafholmen och jobbade och kom hem kl 19:30 så mina planeringar sprack =(

Men när jag väl kom fram så fick vi grillad oxfile med potatissallad och sen blev de en liten sväng ner på Heart Break för en drink.
Kvällen var supertrevlig och avslutades vid tretiden.

Lördagen väckte oss med en sjuk värme som strömmade in i mickes lägenhet och vid 9:30 kunde jag inte ligga längre och gick därför upp och diskade och donade lite.. =) Vi åt frukost och packade sedan ner badkläderna och åkte för att bada.
Helt underbart tyckte i alla fall jag att de var men jag älskar ju att bada =)
Efter att ha spenderat lite tid på stranden for vi hem och slappade lite. Micke stekte lite bäcköring och vi mysåt lite fisk.
In i duschen och fixa något att ha på sig,allt förutom bikini var ju jobbigt men eftersom vi skulle ut och äta så fick de bli den nya vita klänningen från nelly.
Vi fick bord på Churt street saloon på en gång. Maten här är sjukt god och iskalla öl var ju inte fel en dag som denna,men värmen var för mycke så vi stannade inte till kl 22 då servitriserna hoppar upp på disken och dansar,får bli nästa gång.
Vidare till o'learys där vi mötte upp några vänner till Micke,blev inte så långvarig där utan traskade sedan vidare till The Bishops Arms där vi äntligen fick i oss en riktig öl nämligen en Bishop på fat =) Vi hade superkul och kvällen avslutades typ samma som fredagen.

Söndag var man lite så där seg, och jg och Micke funderade hela morgonen hur vi skulle komma till stranden eftersom ingen av oss förmodligen fick köra så mycke bil på förmiddagen =) Vi slappade i stället och tittade på tattooprogram på tvn.
En underbar helg med mycke skratt och underbara människor,hoppas de inte dröjer länge tills nästa gång.

Den helt sjuka tropiska värmen bara fortsätter och att stå med en trimmer eller klippa gräs är ju ganska varmt just nu =) Men om tre dagar har jag 2 veckor semester och istället för att hålla på åka till alla parker och sommarland i sverige som vi brukar göra ska vi ta en resa till Grekland en vecka. ja jag vet att de låter helt galet sjukt att åka utomlands när de är 30 grader hemma men de är underbart att åka bort och värmen gör sig bättre när man är på semester och kan sola och bada och bara njuta av god mat och dryck. Sen ska de bli kul för Sonny har aldrig varit utomlands..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar