torsdag 24 februari 2011

Skolbesök..

 För ett tag sen så skulle man ju göra skolval till sina barn som är födda 2005.
När vi flyttade ner till Stockholm förra året så skrev jag in Sonny på en friskola som heter Västra ekoskolan. Vi har väner som har sina barn där och dom rekomdenderade varmt den. Vi vill att Sonny ska få en sån bra start som möjligt i skolan och valde därför en friskola. Skolan är inte religös på något sätt utan helt enkelt bara föräldrarägd kan man väl säga. Så man skriver lixom inte bara in sitt barn utan även sig själv =) Man hjälper till mycke på skolan som förälder.
Skola är en gammal byggnad och har sammanlagt runt 60 elever mellan förskoleklass och åk5.
Det var som att resa tillbaka i tiden första gången vi var där, såg ungefär ut som när jag gick i skolan och de var ju typ 23 år sen =)
Dom tänker mycke på miljön och odlar själva och återanvänder mycke. Skolan har en egen kock och en dag i veckan har dom uteundervisning vilket jag tycker låter super.
Jag och Sonny har varit där en gång på infomöte och sen fick vi bara vänta på att få reda på om vi fick någon plats, dom tar bara in 12st per år. Men Sonny kom in =) och i dag ska vi dit på inskrivningsmöte och jag är superglad =)
Bilderna är lånad från deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar