onsdag 8 september 2010

mateus..



Jag har ju sen tidigare turkost porslin från mateus, men nu när jag fick de i present har jag bestämt mig för att äntligen komplitera min samling :) Jag var in på Länna möbler i dag på vägen hem och tittade lite och hittade en massa fint i mateusväg..
Jag fick ju ett stort fat och fyra asietter i mörklilafärg när jag fyllde år och nu ska jag lägga till samma fat fast en mindre storlek i rosa, fyra asietter till i lila,8 stora tallrikar i rosa och 8 rosa djuptallrikar/skålar. :)
Tror att de kommer bli jättebra och tänk vad många roliga middagar jag kommer kunna bjuda på.
Älskar ju att laga mat och duka är ju mycke roligare om man har fint porsllin att duka med.
När vi ändå pratar porslin så kan jag ju tala om att vi ska byta ut våran vardagsservise till musse pigg från fyrklövern.
Vi har en service från fyrklövern nu som heter Blå Herrgård tror jag, Hampus har fått den av sin mamma men nu känner vi båda att den har lixom hängt med länge nu och jag blev blixtlkär i mussepiggtallrikarna när jag öppnade katalogen i dag. Jag har ju redan samlat på min hela fyrklöverns julservice så jag får sjukt bra pris där och de är ju toppen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar