måndag 13 september 2010

Höstrusk!!!


I dag har de varit ett riktigt höstrusk hela dagen. Började med att titta ut i morse kl 6:30 och insåg att de öste ner :( inte kul att kliva upp och åka till jobbet då när man ska vara ute hela dagen.
Men när man är vuxen så kan man lixom inte bara ligga kvar =) så de var nog bara att försöka få liv i Sonny och åka.
Först så satt man fast i bilkö typ 30 minuter då som alla måndagar och när jag kom ut till Värmdö så tokregnade de!!
Jag kämpade på i 4 timmar men till slut var man som en blöt katt och jag gav upp och styrde hemmåt.
Min svärmors granne fyller år i dag och vi var dit och grattade henne och fick en god soppa och äppelpaj på kvällsidan.
Hampus har varit i Bergsjö i dag och sålt vårat hus och de känns underbart att slippa ha ansvar för ett hus man aldrig kommer att bo i.
Så nu sitter jag och tittar på Ullaredan och dricker te. Jag fattar inte de där med Ullaredan, varför åker folk sjukt långt för att handla på en lågpriskedja när de finns hur många som helst överallt?? En del handlar ju för flera tusen varje gång och åker långt dit då blir de ju inte så billigt som man tror =) Nä de är nog inget för mig de där..
I morgon hoppas man på bättre väder så man kanske står ut längre än 4 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar