tisdag 20 november 2012

Mammagrupp å vaccination.

I går var vi på Bvc i nynäs för vaccination å kolla lite vikt å längd.
Texas är nu 3 månader å väger 6800 och är 64 lång, huvudomfång är 42,5.
Han ligger väldigt bra i sin kurva och växer så de knakar =)
Jätteglad kille ända tills de var dax att få spruta =(
2 sprutor en i varsitt ben å fy de gör så ont i mammahjärtat när dom skriker så hjärtskärnade.. Men med lite mammamys å pussar så var de snabbt över.

 
Kl ett när vi var på Bvc åt Texas innan vi fick komma in å sen nä vi kom hm ville han inte äta utan bara dricka vatten ur sin lilla flaska. Mina bröst började ganska fort ömma eftersom jag har mycke mjölk å när han äter så äter han ganska mycke. Ville inte ha förän kl 20:00 på kvällen då han åt ur båda brösten å gissa om de var en lättnad =)
Sen har an ätit som vanligt så jag vet inte om de hade något med sprutan att göra eller om han helt enkelt inte var så hungrig i går...
Han var i alla fall glad å nöjd.
 
Är så skönt bortskämd med båda mina pojkar som är så duktiga att sova =)
Sonny är ju stor och sover bra å Texas går i säng mellan 18-19 och sover då i sin säng till ungefär fyra halv fem på morgonen å då vill han ha mat å somnar sen om till sju halv åtta. Jag är utvilad och får mycke egen tid både för mig å med gubben på kvällarna å de är skönt.


 
I dag var vi på mammagrupp här i Vika å de är mysigt med lite vuxensällskap =)
Det är 7 barn å mammor med mig å Texas i blandad ålder både på barn och mammor. Kul att lära känna lite mammor här hemma så man har lite polare att umgås med på dagarna. Tänkte att jag skulle bjuda hem dom på lite fika någon dag. Det är ju mysigt att bara träffas å fika eller ta en promenad.



Nu har vi ätit middag pannbiff,potatis,stekt lök å brunsås =)
Texas myser i soffan med pappa och jag ska natta den stora gosen som just kommit hem från sin kompis.
Sen ska jag ta min snoriga näsa och gosa ner mig i soffan å titta på Småstadsdrottningar.
 
Lite bilder på mina gosar..














 
Puss å Kram.. =^.^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar