söndag 20 juni 2010

Arbetssöndag =)

I dag blev ingen slappdag som jag hade tänkt mig..
Klev upp ganska tidigt eftersom vi har världens morgonpiggaste son =) som typ kliver upp 6:30 varje dag.
Frukost blev de kaffe och toast efter att min älskling kommit upp.

Jag har ju satt ut min bil för försäljning =( tråkigt som fan men både jag och Hampus har ju firmabil så den står bara och samlar på sig frön och fågelskit. Så i gårkväll satt vi ut den på Blocket och de mailar folk hela tiden. Så jag släpade ut damsugaren och trasan för att snygga till den för fotografering =).
Det känns i hjärtat för jag älskar verkligen bilen men va fan den står ju bara så de är bättre att den får komma till någon som kan ta hand om den som den förtjänar...

Efter de så var man ju uppe i varv så då åkte jag till svärmor och lånade en rotborste efter att ha varit på två affärer och tänkt köpa en men de fanns inte. Jag började skrubba räcket till våran trappa som en gång i tiden var vit men tydligen tyckte inte människorna som bodde här innan oss om att städa för de vita var grönt..
Vi skrubbade som galningar och till slut så blev de vitt =)


Å så här fint blev de efter att vi skrubbat =)

Sen när vi var möra och trötta så blev vi bjudna på sill och potatis hos svärmor och de var verkligen uppskattat. Sonny åt chicken nuggits och vi andra smaskade i oss sill och färskpotatis. Så otroligt gott de var.


Sonny hade ett eget litet bord.

Så nu känner man att man gjort mycke nytta i dag fast jag hade tänkt att de skulle bli en slappdag men de kanske blir en annan Söndag =) eller inte!!
Tittade just på vädret och de ser ut som de ska bli varmt nu så jag och Sonny hoppas på årets första dopp snart..
Finns inget bättre än att packa sjukt mycke fika och dra till standen och bara hänga där en hel dag.


Sonny i Sörfjärden förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar