söndag 12 september 2010

Söndagsmiddag hos svärmor.



I dag på eftermiddagen kom svärmor med gubbe in på en kaffe, och bjöd oss på middag i kväll.
Alltid lika trevligt att bli bjuden på mat och i dag blev de en underbart god fiskgryta/soppa med saffran mmmmmm kan jag ju säga att de var :)



Maten blir lixom så mycke godare om man får äta den ur en mateustallrik!!! eller hur?? :) Alltid fint dukat är de hemma hos svärmor.


När de börjar närma sig höst så är nog fisksoppa med saffran och ett gott bröd de godaste man kan äta. Man blir lixom varm och extra mätt på något sjukt sätt eller så är de bara jag som är sjukt svag för saffran..






Och så här såg jag ut i kväll =)


För övrigt har de inte hänt så mycke i dag. Jag har tvättat hela dagen och våran torktummlare i tvättstugan är trasig så jag har torkat hemma hos svärmor. Tur att de finns människor nära som man kan låna av.
Hampus tog en sväng till Rosenhill med hojen men de regnade så han kom tillbaka ganska fort =)

Kvällen spenderade vi i soffan och tittade på The blind side med Sandra Bullock. Jävligt bra film och när man tänker på att den är baserad på en verklig historia så blir den ännu bättre. Kan varmt rekomendera den till er som gått och funderat på om den är sevärd.
I morgon åker Hampus upp till Bergsjö för att träffa våra köpare av huset och göra klart affären och jag ska väl jobba som vanligt och gosen ska på dagis.
Sov gott mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar