söndag 30 januari 2011

Helgen och lite annat bus..

Ja vi börjar på fredag då =)
Började jobba på morgonen kl 8 ungefär, sen vid elva åkte jag och fixade mina naglar som blev snygga =)
Sofia mötte mig i centrum efter och vi sprang runt och shoppade lite, och jag åt lunch. Kl 13 så hade jag en tid hos frissan för att färga min utväxt, eftersom jag bestämt mig för att spara ut håret. Det blev ju långt ifrån så bra som min underbara duktiga frisör jag brukar gå till men eftersom hon slutat så fick jag välja en annan. Så nu ser det ut som jag skulle ha gjort de hemma, vilket betyder att det är gult och inte vitt som jag vill ha de. :(
Så nu funderar jag på att färga de mörkt i stället eftersom jag ändå ska ha de mörkt när löshåret ska sys på.
I alla fall så lagade min sambo en god middag till mig på kvällen som bestod av färsk pasta, fläskfile och gorgonzolasås.
Mysfredag med popcorn avslutade kvällen.

Lördagmorgon var jag och gosen uppe tidigt och myste med frukost med i soffan. Tittade på 102 dalamtiner och kl började bli lunch. Då kom jag på att vi skulle åka till Bergsjö!! Så vi packade och kl 13 var vi på väg =)
Sonny sov lite och mådde lite illa men efter att ha stannat och ätit lite i Tönnebro så var de full fart igen =)
Vi var framme hos mamma och Conny vid 18 och vi myste på till sent på kvällen.

I dag vaknade gosen tidigt som vanligt men lyckligtvis för mig så är ju morfar morgonpigg så Sonny gick upp och var med morfar. Han kom in och väckte mig vid halv tio och de blev söndagsfrukost ala mamma =) underbart att vara hemma hos mamma..
Mitt på dagen åkte vi och hälsade på lite kompisar till Sonny och han har lekt hela dagen.
Nu ligger han i sängen och titar på film och dricker varm mjölk och jag sitter och myer med mamma i soffan och fick just en kopp te.
I morgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på och om vi ska hem i morgon har jag inte bestämt än, kan ju inte vara ledig hur länge som helst men jag jobbade över mycke förra veckan och jag finns ju alltid på luren om de skulle vara något så de är nog ingen fara =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar