fredag 22 oktober 2010

Pepparkaksskorpor..



I flera år har jag bakat dessa underbara skorpor som vi i våran familj äter året runt eftersom min son älskar dom =)
Tänkte i alla fall dela med mig av mitt recept till er som vill njuta av dessa skorpor lika mycke som vi gör.

2 dl socker
5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk kanel
2 tsk kardemumma
1 tsk ingefära ( på burk)
1 tsk mald kryddnejlika
100 g smör
2 ägg

Blanda alla torra saker först och sen i med ägg och smör =)


Forma till två eller fyra längder beroende på hur stora skorpor du vill ha. In med dom i ugnen på 175 grader i 30 min.


Ta ut plåten och sänk värmen till 100 grader, skär i bitar och lägg tillbaka dom på plåten och in igen i en timme på 100 grader för torkning. Sen är de bara att svulla

LYCKA TILL!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar