onsdag 6 oktober 2010

En nyttigare Sofie :)






I måndags bestämde jag mig för att sluta med mentos :( jag ÄLSKAR verkligen mentos men de är ju bara att inse att man kan inte äta typ 10 rullar i veckan. De är varken nyttigt eller bra för tänderna.
Och när jag ändå var i gång så slog jag på stort. Så nu efter jobbet så går jag på träningsbandet i 30 min på gymmet hos svärmor.Ganska bra att ha en svärmor som har ett gym hemma :)
Har ju tidigare gått mycke på GI och även om jag inte vill gå ner i vikt så mår min kropp mycke bättre när jag äter mer GI mat. Man märker hur mycke socker täpper till när man inte äter så mycke.
Så nu är de dags för ett sundare liv utan så sjukt mycke godis...

Kan ju säga att kondisen inte är de bästa var helt jävla slut efter 30 min på bandet...Men men de blir väl bättre hoppas jag :)


Mina ersättare för mentos..


Man behöver ju inte äta husmanskost varje lunch så i går blev de en hälsotallrik som såg ut så här..Avokadon var dock stenhård och gick ej att äta men annars var de bra :)


I går efter att jag gått på bandet så var vi in till svärmor en sväng, hon hade köpt en present till mig på Indiska.Hon är ju för go <3 jag visade ju henne sockarna jag hittade i söndagsbilagan och då gick hon och köpte ett par.. Gulliga underbara dig.Har en underbar svärmor på alla sätt och vis.

Vi fick också med oss svamp hem som hon plockat under dagen så de blev en svampsoppa på kvällen.

Min underbara gos <3 <3 <3 han satt i fikarummet på jobbet och tittade på bompa medans jag gick på bandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar