onsdag 2 maj 2012

V.26

Då hade de helt plötsligt gått en vecka till å fröken Roos är i v 26 :-)
Å nu är de inte många veckor kvar, får jag bestämma är de bara 14 v kvar sen tycker jag nog att lilla Texas är redo för att komma ut till mamma å pappa.
I förrgår var jag till barnmorskan å allt såg bra ut förutom mitt järnvärde :-( fick order om att köpa järntabletter å nu äter jag dom 2 ggr/dag. Åt samma när jag väntade Sonny men då bara 1 ggr/dag.
Jag har gått upp 2,3 kg under hela tiden vilket känns ganska bra med tanke på att om 3 månader ska dom kilona bort :-) Magen känns som den gjorde förra veckan å den ser inte ut att ha vuxit så mycke. Fortfarande rör han på sig hela tiden och ligger väldigt sällan still :-)
Har i kväll surfat runt å tittat på barnvagnar å fortfarande är de en cresent classic som hägrar :-)
Sov gott å puss på er..


Hjärnan förändras

Fram tills nu har barnets hjärna sett slät ut. Nu bildar hjärnan de karaktäristiska fårorna och fördjupningarna på ytan för att göra plats för alla nervcellerna.
Nu vet man med säkerhet att barnet reagerar på ljus. Barnet håller faktiskt upp händerna framför ögonen när ljuset träffar dem.
Barnet sover nu i längre, ostörda perioder och ibland samtidigt som du.
Om barnet föddes nu skulle det ha goda chanser att överleva. Det är fantastiskt och väldigt betryggande att tänka på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar