tisdag 1 maj 2012

1 maj

1 Maj..
I går var vi ner på kasan här hemma i Stora Vika. Vi tog en promenad ner å gosen hojade ner =)
Innan hade vi grillat hamburgare å njutit av solen. Jag jobbade till halv fyra i går så killarna var hemma själva en stund eftersom dom bara hade en halvdag =)
En kompis till gubben å hans fru kom hit så de blev lite kvällsmys i soffan efter kasan. Kvällen slutade vid halv ett.

Så skönt att vara ledig i dag.
Sonny vaknade i natt å hade så sjuk växtvärk de var jättelänge sen han hade de men då fick mamma gå upp å massera lite så blev de bra =)
Vid morgonkulan kom han in till oss å la sig bredvid mig å myste de händer ju inte längre eftersom han sover själv i sin säng hela nätterna nu.
Det var i alla fall underbart att vakna upp till en solig morgon med en underbar kille på varsin sida å en vilde i magen =)

frukost blev de till nyhetsmorgon å efter de så ängnade jag mig åt lite tvätt.
Vi drog på oss kläder å drog ner till Nynäshamn för att njuta av solen i hamnen. Där finns en superfin lekpark bredvid kogen Rotundan. Så där hamnade vi i solen på uteserveringen och efter ett tag kom även Frasse & Mikaela med barnen ner å Sonny lekte som aldrig förr i tre timmar =)

Hem igen å fortsatte mysa i solen hemma på altanen.
Å till middag blev de grillade köttfärsspett med fetaost å soltorkade tomater. Till de så gjorde jag klyftpotatis med morötter å en kall fetacrem =) mmmm gott.
Ett bad nu å myser i soffan.

I morgon så är de Onsdag å vanlig arbetsdag å gosen ska på skolan, men de känns ända ganska bra att de bara är 3 dagar kvar tills de är helg igen å om vädret tillåter så drar vi upp till sommarstugan i Hudik över helgen.
Nä nu mina vänner är de tv som gäller å Desperate Housewives.
Puss å Kram på er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar