onsdag 27 juli 2011

Semestergott.

Tänkte bara dela med mig av lite sommargott.

Tomatsallad med svenska smaker.
God sallad till kyckling.

Pärltomater
Rödlök
Äppelcidervinäger
Skånsk senap
Salt & peppar
Dill
Västerbottenost (riven)
Riven pepparrot

Pilgrimsmusslor med mango och avokadosalsa.
Gott som förrätt en varm sommardag.
Pilgrimsmusslor
Olivolja
Fryst mango
Avokado
Röd chili
En kruka koriander
1 Lime skal och saft
Salt & peppar

Gino på grillen.
Supergod efterrätt.
Kiwi
Banan
Jordgubbar
Vit choklad riven
Blanda allt och in i ett foliepaket och på grillen =) ca 10 minuter och vips en sjukt god efterrätt..

Ut och grilla och njut av sommaren nu medans den varar =)
De ska i alla fall jag göra.
Och mitt bästa drinktips nu på sommaren är en iskall Cosmopolitan =)
och den finns ju färdigblandad på systemet och den är nästan förbjudet god och lättdrucken =)
 Annars så dricker jag mest öl om jag får bestämma och Bishops är ju en ständig favorit =) både på krogen och hemma på altan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar