tisdag 2 augusti 2011

Tillbaka i verkligheten..


Åter på jobbet då efter tre veckor sem =( känns sådär kan ´jag ju säga.
I torsdags åkte jag över till Älgered där Hampus bror bor för att lämna gosen till Hampus som var där på besök.
Det var första gången jag lämnade honom och första gången jag varit ifrån honom mer än två dagar..
Det gick bra att lämna och Sonny var glad över att få vara med sina kusiner och pappa. Satt mig i bilen och började rulla hem mot sthlm med tårar som rann typ till Gävle =(
Där stannade jag på Gävlebro och tog en rökpaus och sen gick de lite bättre.
Väl hemma blev de ju sjukt jobbigt när man kommer hem till ett tomt hem och saknar sin unge så galet mycke.
Jobbade lite på Torsdagkväll och på Fredagem med sånt som bara inte kunde vänta tills på måndag =)

Fredagkväll lagade jag middag till en kompis och de var så underbart att slippa vara ensam.

Lördagen började tidigt när jag med goda vänners sällskap satt mig i bilen och åkte till stekets marina ute i Roterbo för att titta på Shootout båt tävlingen.
Vi hade bra väder, kalla Bishops och mycke trevliga människor att umgås med. Och naturligtvis snabba båtar att titta på =)
Eftrer tävlingen så åkte vi ner till Söderby Brygga och hoppade i havet, så skönt var de i vattnet =)

Söndagen hade jag planer att åka till Ikea men ångrade mig eftersom de var så fint väder,så de blev en slappardag i solen istället, och de var inte helt fel kan jag säga.

I går var som sagt första riktiga arbetsdagen på tre veckor även om jag jobbat lite då och då under sem, så har de inte blivit hela dagar. Men i går kl sju var de dax =( fyyyy!!!
Galet massa papper och saker som ska fixas så man är inte rsatlös på jobbet nu.
I går efter jobbet slängde jag ihop en kycklingwock med röd curry och farta i väg till Dick & Carina på kaffe. Fick även låna ett köksbord och 6 stolar av dom så nu slipper man sitta i soffan och äta. De börjar ta form på Ringvägen nu =) och jag trivs superbra. Ska försöka lägga ut lite bilder på mitt och gosens nya myshem i kväll.
Vid sextiden i går ringde Hampus och frågade om jag var hemma vid åtta. Sonny ville komma och säga hej till mamma.. ÅÅÅ tror ni mitt hjärta sprack av glädje när jag fick hålla om och pussa en stund på min gos.

Nu är de nog dax att ställa ifrån sig kaffekoppen och få lite gjort =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar