lördag 25 december 2010

God fortsättning..


Så var julafton över men julmyser fortsätter ju i flera dagar ;) i alla fall i vårat hem.
Julafton började ganska tidigt på Allevägen kan jag ju säga för kl 05:30 vaknade Sonny och tyckte att de var dax att kliva upp och de gjorde vi eftersom Hampus skulle ut och ploga några timmar.
Sonny fick öppna alla sina julklappar på morgonen och gissa om de var någon som blev glad när han fick se alla julklappar under granen =)





Jag fick också en julklapp av Hampus, och jag tror om jag inte mins fel att jag skrek av glädje när jag öppnade, för i mitt paket fanns en tomteröd Kitchen Aid maskin =) Jag har gått i flera år och trånat efter en sån och nu så har jag en som står i mitt kök och jag kunde inte vara lyckligare =) Tack älskling!!!


Hampus åkte in till stan och plogade lite och jag och Sonny åt tomtegröt och byggde lego framför brasan <3 julmys med andra ord.
Tittade på en massa bra filmer som gick på tv och lekte med alla saker han fått.
Vi lullade på och strax efter elva kom Hampus hem igen och myset fortsatte till halv tre då vi åkte hem till svärmor, och så här fina var vi när vi skulle fira jul =)


Vi hade en underbar julafton men jag tänker nog aldrig fira jul utan min mamma igen, känns konstigt när inte mamma,conny,lillebror,micke och mormor inte är här så nästa år ska vi vara tillsammas har jag redan nu bestämt!!!
Jag samlar ju på Lasse Åberg glas så jag och Hampus fick 2 vinglas av svärmor med gubbe =)
Här är mina glas som jag redan har, och nu så åker dom gamla vinglasen ut och byts ut mot Lasse Åberg.Vinkaraffen fick jag i födelsedagspresent för några år sen.

Vi fick även påslakanset och en kokbok med jamie Oliver, jag har alla hans kokböcker sen tidigare och älskar hans mat så nu blir de ännu mera nakna kocken hemma ;)
Sen har jag fått 2 tröjor, en sjal, body lotion i samma doft som min parfym och sen fick vi en ny elvisp med sladdvinda som jag ville ha..





Ja som sagt julmyset fortsätter och jag längtar tills på tisdag för då kommer mamma och Conny och kanske Micke :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar