måndag 3 september 2012

Uppdatering.

Uppdatering på livet hos oss :-)
Livet leker å rullar på som de ska ;-) Texas växer så de knakar, tror jag har anabola i brösten ;-)
I tisdags var barnmorskan på hembesök å då var han exakt 2 veckor gammal å hade då en vikt på 4125 :-)
Hon tyckte han såg jättefin ut å var väldigt duktig på att följa med blicken,. Han är stark i nacken å vill gärna titta överallt hela tiden :-)
Vi har hittat en bra rytm jag å Texas som jag hoppas kommer fortsätta
fungera. Jag börjar ju komma tillbaka till mitt gammal jag som är en riktig nattuggla så jag går i säng vid tolv å då får han mat sen brukar han sova till sex :-) mammas duktiga kille.
I lördags sov han till halv sex fick mat å somnade om till halv nio ;-) lyx för en mamma som ammar.

Gosen trivs jättebra i sin nya skola och jag har skrivit in honom på fritids för att han ska få lite lektid efter skolan slutar. Eftersom jag är mammaledig så får han vara 10 tim i veckan å då blir de 3 timmar mån tis och ons efter skolan:-)
Han vill börja i scouterna och då får ku mamma fixa de ;-) tror han kommer gilla de så jag hoppas de finns plats.
Sen har vi hittat streetdance i Nynäs som vi ska prova på fredag :-)
Han blev så stor när Texas kom till världen å han är världens bästa storebror. Han är så duktig med Texas vill hålla å pussa på honom hela tiden. Tror att banden mellan dom två kommer bli okrossbara.

Nu i helgen har snickaren varit här och fixat med de lilla rummet uppe i hallen som ska bli Texas. Bara målning kvar nu å sen är de klart :-)
Ska börja riva tapet i gosens rum också å sen ska de målas tak å väggar vita sen vill han ha en fototapet med amerikanska flaggan :-) den kommer snickarens syster som är målare sätta upp när hon kommer hit å fixar trappen. Där vill jag ha vitrandig tapet men de är typ 5 meter i takhöjd så bi överlåter de till dom som kan :-)
Åååå snart är hela övervåningen klar å de ska bli så skönt.
Gosen ska få ny loftsäng å de kommer bli så fint i hans rum. Tänkte göra klart allt grovjobb å sen inreda å fixa när han är hos pappa som en överraskning. I helgen har min lillebror å Madde varit här å myst med oss både lördag och söndag :-) sååå mys vi har ätit middag å bara umgåtts. De händer inte så ofta så man måste ju passa på när man kan.

Ja de var väl lite vad som händer hemma hos oss :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar