söndag 6 juni 2010

Du gamla du fria!!



I dag är de Sveriges nationaldag och det är helt sjukt att vi inte firar den på ett bättre sätt!! Vi ska ju vara ute och fira på alla sätt och vis och vissa av oss är väl duktiga på detta men vi andra som typ bara som jag uppmärksammar på att ja just ja de är ju i dag.. Fy skäms på oss!!
Vi skulle vara lite mer som Norge när de gäller att fira sin dag,där finns de ju inga gränser på något och det är väl så de ska vara. Så till nästa år ska i alla fall jag skärpa till mig och fira vårat land till max =) För va fan är de för idé att ha en nationaldag om ingen bryr sig.

I övrigt så har vi varit på barnkalas i dag som började kl ett och slutade med att vi blev kvar på middag och kom hem kl 21. Trevligt var de och Sonny har lekt hela dagen. Man märker på Sonny att han saknar att bo i hus ibland,förut kunde han ju bara öppna dörren och springa ut och leka. Nu måste man ju följa med över vägen och till lekparken som bara ligger på andra sidan vägen men jag vågar inte släppa iväg honom ensam än,han är ju bara 5 år. Men vi har en jättefin gräsmatta på våran gård som vi ska fixa till och då kan han ju vara ute mer och leka. Fixa uteplats och kanske till och med en liten pool till killen. Så i dag har han lekt för fulla muggar. Dom bor ju i hus och det är nästan ingen trafik där dom bor så ungarna kan leka fritt.

Hyrde en film i går som jag ska försöka titta på i kväll,skulle se den i går men då låg jag och Sonny i hans säng och tittade på de regnar köttbullar sen somnade jag =).
Så vi gör ett nytt försök i kväll och sen blir de sova så man orkar upp i morgon 06:30. En helt ny vecka väntar och man ser redan framemot nästa helg för de är ju underbart att vara ledig och bara njuta av livet när de är som bäst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar