lördag 26 oktober 2013

Tillbaka till vardagen och konstnärliga drag.

I går fredag var de dax för en mjukstart för Texas på dagis efter fyra dagar av feber. Pappa lämnade 8 och mamma hämtade 13. 
Kort men jobbig dag då han sov 2 timmar vilket inte hör till vanligheten alls. Han sov när jag kom å väl hemma igen ville lillgosen ha lite välling å soffmys med storebror innan han åkte till pappa över helgen. 

Måste få skryta lite över min underbara duktiga älskade stora kille som är såååå sjukt duktig att rita. Han ritar hela tiden å kommer hela tiden på nya figurer å gubbar. Han är snart 9 år och ritar mycke mycke bättre än jag någonsin skulle få till de. Förmodligen ett drag efter mormor som hoppade över mig ;-)
Den här tjejen ritade han i går.

Provade  ett nytt recept på kycklingstroganoff som var supergott ;-)
Här har ni receptet om ni vill prova själva.
* kyckling 
* röd lök
* vitlök
* röd paprika
* bong kycklingfond utspädd med vatten.
* tomatpure 
* paprikapulver 
* grädde
Serverade jag med ris och majs :-)
Gosarna gillade de och åt som tokar.

Efter jobbet i går så styrde jag,pappa å lillgos kosan mot Dalarna för ännu en helg med mys. Hämtade upp Hasse i Södertälje där han parkerade lastbilen och sen var de full fart i 4 timmar då vi äntligen landade i paradiset.
Texas sov nästan hela resan vilket är skönt eftersom han inte är så sugen på att åka bil långt.
Väl framme så eldade vi upp i alla kaminer å öppna spisar och vips blev de varmt å gott i hela kåken.
Såååå mys med öppen spis i sovrummet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar