lördag 26 oktober 2013

Julstämning och lördagsnöjen.

I morse efter kaffet klädde vi på oss och gick ut i småregnet för att få in veden vi fick levererad i går. Texas tröttnade efter en halvtimme och ville hellre gå in å sova en stund å dricka välling ;-)

Blöta och nöjda smaskade vi i oss lite frukost å spelade lite yatzy. Så skönt att bara vara och elda i kaminen när regnet öser ner. Försökte mig på melodikrysset också med de gick sådär ;-)
Fyra svar blev och en smått sur lilla My ;-)

En sväng till Vansbro för att köpa någon koppling till något rör som dom inte hade men de finns en rolig affär där som säljer inredning och barnkläder och i dag hade dom 20% på allt. Så jag fyndade en tomte, en ugnsform från miljögården och ett par vantar från name it till Texas.
Sen sprang jag in på Ica för att köpa lite mjölk och godis och till min förtjusning så hittade jag en ny jultidning :-)
Åååå lyckliga jag sitter nu framför brasan och läser min nya tidning.

Snart blir de middag på slussvägen och i dag är det kycklinggryta som står på menyn. Och till detta serveras en amarone från 2009.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar