torsdag 14 mars 2013

Dagbok.

Vissa kvällar innan jag somnar så funderar jag på vad har jag gjort i dag....
Ibland så funderar jag på hur jag får dagarna och gå när man inte jobbar, och vissa dagar då tycker man ju att i dag har jag inte gjort ett jävla skit!!!!
Men ack så fel man kan ha =)
Trots att jag ibland tycker att jag inte gjort något speciellt så gör man sjukt mycke på dagarna och på skoj så gjorde jag i går en dagbok över våran dag =)
Så här såg våran onsdag ut.
 
Vid 6:30 vaknade mina gosar så då var de lika bra att börja dagen.
Gick ner med den lilla medans den store låg kvar i sängen en stund å tittade på bompa.
 
Fixade frukost till Sonny och fixade iväg honom till skolan med frukt å ett glatt humör. Fixade gröt till Texas som han sopade i sig nästan allt, Elvis åt resterna =)
 
 
 Och mellan kl 6:30 och 8:00 får mamman i familjen i sig en stor kopp te.
Vid halv nio somande Texas å jag passade på att göra rent lampan i köket, äta frukost, lägga ut lite kläder på tradera, vika och hänga tvätt, dammsuga, dricka lite kaffe å läsa lite bloggar och slutligen la jag in lite beställningar på www.zbh.se till mina goa kunder.
 
 
 
 
 
 Vid tio tiden så vaknar lillgosen å vi hoppar ner i ett bad och myser sen ner oss i soffan en stund och dricker lite välling.
 
 Han somnar om å sover till kvart över tolv ungefär då vi klär på oss å går ner till skolan för att träffa Sonnys fröken. Hat ett möte med henne mellan 13-13:30 och tar sen med mig Sonny hem. Går förbi affären på vägen hem å då passar vi på att köpa med oss en daimtårta hem. Hemma så fikar vi och Sonny jobbar lite med läs/skrivning.
 

 



 
Efter allt läsande å fikande så gör jag en kopp te till mig,välling till Texas och påskmust till Sonny sen sätter vi oss i soffan å tittar på Hotell Transylvanien som Sonny fick i förrgår genom filmklubben han är med i.
 
 
 
 
 
 
 
Sonny går ut å leker med sina polare och jag börjar med middagen.
Kvällen som var kvar bestod mest av soffhäng och Chicago fire i sängen.
 
Ganska kul att man hinner med allt på en dag och mellan allt så är de bus med ungen å allt annat som fyller våran röriga men galet underbara vardag.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar