måndag 16 juli 2012

Hus i vackra Dalarna.


Vi har spenderat helgen i vackra Dalarna och de är alltid lika mysigt.
Bekanta till oss har byggt ett nytt hus i Vansbro brinkbodarna Dalarna och vill då hyra ut eller sälja sitt gamla hus som var helt underbart mysigt. Så vi har provbott där i helgen och vi blev förälskad alla tre :-)
Jag vaknade på lördagmorgon å sa till Hasse att här vill jag fira jul ;-)
Huset har två våningar och är ett riktigt hus å Ingen sommarstuga vilket betyder att man kan vara där hela året.
Dalarna är ju lika underbart på vintern som på sommaren.
På lördagen åkte jag å gosen in till Mora som ligger ca 5 mil från huset. Vi passade på att shoppa lite på rea och käkade glass nere vid hamnen :-) gosen hittade även en lekpark som vi hängde i.
Vi har nog bestämt oss för att vi vill ha de å jag har ju redan inrett hela huset som jag vill ha de :-)
Både jag å gosen vill åka tillbaka så fort som möjligt så vi åker nog upp så fort Texas kommit ut :-)
Sonny trivdes jättebra och vill verkligen att vi ska ha de. Det går ett tågspår precis utanför stugan å bara en bit bort kan man hyra dresiner å de ska vi göra nästa gång vi åker dit.
Ska nog ta och packa ner lite prylar som inte använda hemma som kan vara till nytta där :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar