torsdag 9 januari 2014

Livet på landet.

Då så mina vänner 3 dagar har gått och vi är fortfarande kvar och lyckliga.
I dag har jag surfar runt och kollat in denna mysiga kommuns utbud i alla kategorier. Och tro de eller ej men de finns de mesta här trots att det är en liten ort. Badhuset tänkte vi lägga till i våran helgagenda och dom öppnar redan kl 7:00 så då hinner man ju bada och sen har man resten av dagen över för andra aktiviteter. Sonny tycker dock inte att vi behöver bada dom lördagar han är i Sthlm hos pappa ;-) roligt för barnen och veta att när de blir lördag då åker vi till badhuset. Sonnys fröken sa även i dag att det är många elever som träffas där på lördagar så de passar ju super.
Bio hittade vi i dag på vägen hem å de är ju aldrig fel med en rulle ibland ;-)
Bra skolor och bra utbud av linjer på gymnasiet för att vara som sagt en mindre ort. 
I dag efter skolan så gick vi på kondis och filkade.
Så mys och väldigt gott. 
Hem till kaoset och mitt i kartongerna ska de fixas lite middag som i dag blev chili con carne med ris. 
Eftersom Texas inte sover så mycke middag nu för tiden så somnade han halv sex vid matbordet ;-)
Vet inte om det är för att han just fått en ny tand eller något annat men 20 min max på dan sen är de fullt ös på Ralf ;-)
Efter maten blev de läxor och korsord medans Texas sov, lugnt och skönt att kunna hjälpa Sonny utan att han blir störd och vill leka med lillebror. 
Körde mitt träningspass igen efter vi gjort läxan och de känns i magen och de är ett bra tecken :-)
Efter en varm och skön dusch blev de film och te i soffan med Sonny och nu vaknade Texas också och ville också titta på Alice i Underlandet :-)
Nu sover dom tryggt i sina varma sängar och drömmer sig bort till drömmarnas land där allt är möjligt. 
Nu ska även mamma hoppa i säng och drömma mig till mina gosar men först måste jag lösa ett STORT problem!!!!
Ljusstaken i vårat sovrum har små dekorationer med kottar på. Ska dom bort eller vara kvar...
Lite nostalgi med att ha dom kvar då de känns lite 80'tal men samtidigt tycker jag att den är fin utan. Vet inte varför jag kom på detta just nu men detta måste lösas och detta blir mitt resultat :-)
Puss å kram godingar =^.^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar